Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungsdatenbank

Projektübersicht

Projekt-ID:210
abgeschlossen
ABCmaths
Awareness of Big Ideas in Mathematics Classrooms
Projekt • Fakultät 2 - Kultur- und Naturwissenschaften • Institut für Mathematik und Informatik

Projektdauer:

01.10.09 bis 30.09.11

Kurzinhalt:

Providing good learning opportunities in the mathematics classroom is essential for instructional quality and the development of competencies of students. In particular, the development of teachers' awareness of big ideas in mathematics is a goal shared by the aims of national standards in many European countries. By using mathematical 'big ideas' in

Projektbeteiligte:

  • Prof. Dr. Sebastian Kuntze (Leitung)

  • Elke Kurz-Milcke (PH Ludwigsburg)
    Anke Wagner (PH Ludwigsburg)
    Claudia Wörn (PH Ludwigsburg)
    Stephen Lerman (London South Bank University)
    Peter Winbourne (London South Bank University)
    Bernhard Murphy (Mathematics in Education and Industry, Trowbridge)
    Karl Fuchs (Paris Lodron Universität Salzburg)
    Hans-Stefan Siller (Paris Lodron Universiät Salzburg)
    Michael Schneider (Paris Lodron Universität Salzburg)
    Christiane Vogl (Paris Lodron Universität Salzburg

    In Zusammenarbeit mit:

    London South Bank University (LSBU)
    Mathematics in Education in Industry (MEI)
    Paris Lodron Universität Salzburg (PLUS)

    Verweis auf Webseiten:

    Keine

    Angehängte Dateien:

    keine
    Projekt-Id: 210
    Erfasst von Wörn, Claudia(Dr.) am 05.02.10