ABCmaths
Awareness of Big Ideas in Mathematics Classrooms
Projekt - Fakultät 2 - Kultur- und Naturwissenschaften - Institut für Mathematik und Informatik
Status:abgeschlossen
Kurzinhalt:Providing good learning opportunities in the mathematics classroom is essential for instructional quality and the development of competencies of students. In particular, the development of teachers' awareness of big ideas in mathematics is a goal shared by the aims of national standards in many European countries. By using mathematical 'big ideas' in [vollständig anzeigen]
Projektdauer:01.10.2009 bis 30.09.2011
Projektbeteiligte:
  • Prof. Dr. Sebastian Kuntze (Leitung)


    Elke Kurz-Milcke (PH Ludwigsburg)
    Anke Wagner (PH Ludwigsburg)
    Claudia Wörn (PH Ludwigsburg)
    Stephen Lerman (London South Bank University)
    Peter Winbourne (London South Bank University)
    Bernhard Murphy (Mathematics in Education and Industry, Trowbridge)
    Karl Fuchs (Paris Lodron Universität Salzburg)
    Hans-Stefan Siller (Paris Lodron Universiät Salzburg)
    Michael Schneider (Paris Lodron Universität Salzburg)
    Christiane Vogl (Paris Lodron Universität Salzburg

  • In Zusammenarbeit mit:London South Bank University (LSBU)
    Mathematics in Education in Industry (MEI)
    Paris Lodron Universität Salzburg (PLUS)
    Verweis auf Webseiten:
    Projekthomepage
    keine
    Angehängte Dateien:
    keine
    Erfasst von Dr. Claudia Wörn am 05.02.2010    
    Projekt-ID:210