Culture-sensitive chemistry self-concept research: The relationship of chemistry self-concept with culture, gender, and chemistry capital
Dissertation - Fakultät 2 - Kultur- und Naturwissenschaften - Institut für Naturwissenschaften und Technik
Status:abgeschlossen
Kurzinhalt:In Germany, secondary school students differ greatly in their science achievement, a dispersion that is far above the OECD average. Immigrant students tend to be at the lower end of the scale which is also reflected on the job market. Achievement and career choices are closely intertwined with academic self-concept. Regarding science self-concept, the [vollständig anzeigen]
Projektdauer:01.03.2017 bis 17.07.2020
Projektbeteiligte:

Dr. Lilith Rüschenpöhler

Erstgutachten: Prof. Dr. Silvija Markic (Pädagogische Hochschule Ludwigsburg)
Zweitgutachten: Prof. Dr. Simone Abels (Leuphana Universität Lüneburg)
Drittgutachten: Prof. Dr. Rachel Mamlok-Naaman (Weizmann Institute of Science, Israel)

Verweis auf Webseiten:
Projekthomepage
keine
Angehängte Dateien:
keine
Erfasst von Dr. Lilith Rüschenpöhler am 21.03.2018
Zuletzt geändert von Dr. Lilith Rüschenpöhler am 13.01.2021
    
Projekt-ID:444